Header

Monday, June 04, 2012

Romantic Candlelight Dinner and Breakfast in Bed @ Golden Palm Tree


Ok mari kita sambung lagi n3 berkaitan dengan menyambut besday prebetsabu di Golden Palm Tree Iconic Resort and Spa, Sepang Gold Coast (GPT) hari tuh ye.

Walaupun banyak xtvt yg weols satu family buat kat GPT hari tuh but gambar adalah tak banyak melampau sangat mcm sblm2 nih because prebetsabu mahu weols just enjoy the moment together and tak mau kasi saya sebok2 nak amik gambar sana sini sangat so saya hormatilah jelah permintaan dia.

Dia mmg tak bawak pun camera godang dia aka DSLR tuh coz katanya dia kan besday boy so kasi dia berehat dari amik2 gambar biar orang je amik gambar dia so semua gambar2 kali nih adalah totally from our handphone je uols.

Dalam hati simpan cecita nk dtg lagi n must try spa dia

Ok petang lps Check in dan pekena Evening Snack tuh saya sempat lah menerjah ke Spa Centre dia uols. Hajat di hari mmg lah nak mencuba spa dia coz usually memana weols gi bercuti pun agenda utk menerjah spa mmg tak pernah dilupakan dan sentiasa ada dlm itinerary weols dantermasuk dalam budget but kali nih lain uols saya kena sekat keinginan saya disebabkan masalah financial kami berdua...huhuhu so telan air liur jelah tengok package2 spa yg ditawarkan kali nih. #lelehairliursaya


Lepas dah bersiar2 sekeliling hotel sesambil memadu asmara tuh weols balik bilik balik...hehehe. Prebetsabu sempat lah buat aksi gegiler dia depan villa weols.

Hehe jarang jugak dia nak buat aksi gegiler nih maybe mood ceria hari tuh kan so datang lah akal dia...hikss.

Saya nak bercerita banyak pun tak reti sangat coz gambar pun xde kan tapi lebih kurang camni lah chronologynya. Weols layan je mood romantica d amour kat dalam bilik sementara nak menunggu waktu dinner.

Romantic dinner nih pun udah termasuk didlm Honeymoon & Anniversary package yg saya amik so just bawak diri je uols kan dalam part 1 tuh saya dah cerita yg saya punya package nih under AIP...semuanya included.



Ok dinner weols malam tuh dah diatur sesiap oleh pihak GPT nih kat Perahu Restaurant nih dan nak datang ke sini dari our villa just tunggu je kat lobby hotel n van hotel akan membawa weols ke sini.

Restaurant nih sgt luas dan berada di tepian pantai uols so kita patutnya leh makan sesambil ditemani oleh deruan ombak memukul pantai lah patutnya tapi on the that day weols xde rezeki sangat coz sekarang kan musim panas so air pun surut jadi deruan ombak pun kedengaran sayup sayup jer uols.


Before balik tuh sempat lah saya bergambar disekitar restaurant tuh. Restoran nih dekat dgn Kid's Centre.

Baju yg saya pkai biasa2 je sbbnya katakan kejutan jadinya xleh lah nak over2 bersiap sangat nanti prebetsabu perasan. Cardigan tuh sbnrnya mmg ada je dok dalam madam A so saya just bawak dress belang2 coklat tuh je dress tuh sbnrnya saya cadang nak buat tido je hehehe. 

Saya sempat bawak baju nih pun sbb pepagi senin tuh saya bangun awal2 mlm tuh saya dah sesiap kemas sehalai baju tshirt, seluar mandi n baju swimming avin damia je then esoknya saya senyap2 gi masukkan dlm bonet madam A masa tuh prebetsabu n avin damia tengah sesiap n mandi...hehe



Menu weols mlm tuh....utk kepelbagaian rasa weols order dedua set tuh...so nnti leh rasa mcm2 kan...:)


Set air plak...air nih leh refill so klu dah habis panggil je waiter n mintak tambah lagi...:)

Gambar makanan nak tgk jugak ke????

Tak payah lah kot kan sbb nnti berat plak mv.com nih klu byk sgt gegambau kan...hikss

Tapi xpelah saya letak lah satu sbb nnti ada plak yg kempunan tak leh tgk apa yg weols makan kan....lol


Ok saya letak gambar ketam ni jelah...hehe

Sbbnya saya sorang je kot makan ketam nih sengsorang...prebetsabu mmg tak layan ketam pun.

Saya selamba je pakai tangan pastu gigit2 badan ketam tuh....saya pun ketam nih saya layan tang badan dia je tang kaki2 tgn2 dia tuh saya tak reti nak layan...huhuhu


dan ini salah satu drp desert dia...tart apa entah (Sila tgk kat menu kt atas tuh) maybe pd penggemar tart sedap lah kot but for me not my taste lah.


Muka happy prebetsabu. Lepas makan tuh weols terus bergegas coz mau amik anak dara weols lah plak uols....jauh tak jauh demi anak sanggup je...:)

Dan sebenarnya mmg weols yg request soh depa awalkan candlelight dinner nih coz weols tak moh amik avin damia lelewat mlm sgt kan.


Otw nak menunggu buggy amik weols n hantar weols ke parking area tuh sempat lah layan borak sat dengan prebetsabu kat area restoran tuh.


Dan sempat jugak saya posing depan arch pokok buluh yang cantik nih sbg kenang-kenangan gitu....hikss


Dan di signage ini jugak =)

Ok kita kasi stop n3 nih awal sket lepas dah amik avin damia makanya tido lah uols dah penat dah seharian memadu asmara kan....hahaha.

Malam2 dah xleh dah sebab ada budak kecik cinonet nih kat tetengah...hahaha



Sebok dia dok main2 ngan rose petals nih....kejap jelah pastu dia sepah2 kan...before dia sepah2 kan saya sempat lah menunjukkan kekreativitian nih.



N for NAS and M for MAS = Love forever hehehe

Pastu terus tido uols

ok sebelum tuh sempat lah bergedik dulu n yg bestnya avin damia cam tau2 je n mmg mcm sengaja kasi peluang kat weols dia yang snap gambar kat bawah nih


Tidur weols sangat nyenyak dan lenanya uols sehinggalah terdengar bunyi alarm keesokkan paginya barulah saya terjaga. Terjaga pun dengan perasaan yang happy dan cukup bertenaga :)

Tepat jam seawal 6.30am bell bilik villa weols dah ding dong ding dong ditekan oleh house keeping GPT coz nak anta breakfast kat weols.

Ini pun weols mmg request paling awal coz seawal jam 7 prebetsabu dah kena gerak ke office untuk attend urgent meeting. Maklumlah kan inikan surprise so saya dah set2 awal2 date nih sekali dia plak ada urgent n have to attend gak xleh nak excuse so kenalah jugak gi office.



Inilah dia breakfast in bed yang telah tersedia untuk weols berdua patutnya tapi dah jadi untuk weols bertiga lah...hehehe


Patutnya kena makan atas katil lah kan sambil bermalas-malassan tapi weols soh dia set staff GPT tuh setup kat our balcony jer coz avin damia masih berdengkur lagi atas katil king tuh ngan lenanya....ahaksss


So pagi tuh bersarapan pagi lah weols berdua sambil menikmati sisa2 sunrise....masa tuh ada sket2 lagi lah sipi sipi sunrise uols....sangat2 romantis rasanya.


So hari tuh weols layan sarapan pagi ala continental gitu uols....perahsan minat n mat salleh jap...hikss.

Layan sunrise sambil hirup kopi pastu kebetulan plak hari tuh hujan renyai2 dipagi subuh hari makanya suasana sekeliling seakan2 merestui kemesraan kami...hehehe



Sambil dengar2 bunyi rintik2 hujan di atas rumbia seperti ini rasanya gabungan yang sangat perfect lah uols.

Kan bagus kalau  hari2 pun dapat macam nih kan???

hiksss


Author's note: Ya Allah sesungguhnya aku sangatlah bersyukur diatas segala nikmat dan rahmat yang telah Engkau kurniakan dan berikan dalam kehidupanku. Kau kekalkan lah semua ini dalam kehidupanku dan dan rahmati serta berkatilah kehidupan kami sekeluarga serta Kau berkatilah juga ahli keluargaku, sanak saudaraku, sahabat handaiku serta saudara semuslim ku umat Islam sekalian alam.....Aminnnnnn!!!!



Yang baik kita sampai²kan.. uols suka masviona.com? Sebarkan pada rakan anda di facebook dan twitter dan dimana² lah! thanks. Jangan lupa like fanpage masviona.com....mmuahhhh....XOXO! MV ~~Green Around The World~~ PS ~AD

0 Comments Uols:

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!